Over ons

De Koninklijke Harmonie Eendracht is een vereniging die al sinds 1851 een belangrijk deel uitmaakt van het verenigingsleven van Moerzeke. Het orkest maakte in die periode uiteraard een hele evolutie door. Vandaag zijn wij geen oubollige fanfare meer, maar integendeel een moderne muziekvereniging waar muzikanten van verschillende generaties plezier beleven aan het samen musiceren onder een deskundige muzikale leiding. Sinds 1 september 2019 gaan wij door het leven als Harmonieorkest Moesicali. Deze naamswijziging doet geen afbreuk aan het verleden, maar staat symbool voor een mooie muzikale toekomst.

Op 20 maart 2016 klasseerde de harmonie zich op het provinciaal muziektoernooi met onderscheiding in 1ste afdeling.

De harmonie verzorgt wandelconcerten ter gelegenheid van diverse gelegenheden (Ceciliaviering, 1 en 11 november, processies, reuzenommegang,…). Maar de wekelijkse repetities staan hoofzakelijk in het teken van de jaarlijkse concerten. Er is het gratis zomerconcert op het Dorp van Moerzeke, maar vooral toch ook het jaarlijks druk bijgewoonde lenteconcert in het Cultureel Centrum Jan Tervaert te Hamme, waar het orkest moderne harmoniemuziek combineert met het begeleiden van een bekende gastzanger(es).

De harmonie van Moerzeke is een zeer bloeiende vereniging met een gevarieerde muzikale bezetting en een groot aantal jonge muzikanten. Dit is mede te danken aan de doorgedreven jeugdwerking, een goede samenwerking met de muziekacademie van Hamme en een gedegen interne muzikale begeleiding.

De harmonie telt op vandaag ruim 50 muzikanten en wordt muzikaal geleid door Filip Van Damme.